MLS terapia

Prelomová liečba, ktorá je základným stavebným kameňom komplexnej post-COVID-ovej rehabilitácie.

MLS terapia

MLS laser preukázateľne zmierňuje zápal a má regeneračné účinky, čo sa dá potvrdiť aj diagnostikou na RTG. Prvé poznatky ukazujú, že je veľmi dôležité aplikovať MLS terapiu čo najskôr, hneď po objavení symptómov, alebo bezprostredne po prekonaní koronavírusového ochorenia.

Biostimulácia laserom je moderná metóda fyzikálnej terapie špeciálnym svetelným lúčom, ktorá podporuje rýchlu rehabilitáciu. Pôsobením lasera v organizme sa zvyšuje „dýchanie tkanív“, stimulujú sa oxidačné a regeneračné procesy, progresívne sa odstraňuje bolesť z postihnutého miesta.

Neinvazívny laser sa používa predovšetkým pre tri hlavné efekty:

• biostimulačný (urýchlenie regenerácie ciev, lymfatických ciest a dozrievanie epitelu, stimulácia kolagénu, zvýšenie pevnosti tkaniva v ťahu)
  • analgetický (stimulácia metabolizmu sliznice, mikrocirkulácie a odtoku lymfy)
  • protizápalový (aktivácia monocytov a makrofágov, zvýšená fagocytóza)

Postcovidová rehabilitácia

Prekonali ste Covid a trpíte niektorými z nižšie uvedených prejavov? Oficiálne dáta ukazujú, že post-covidový syndróm postihuje až 10 % pacientov.

Najčastejšie prejavy:

• celková slabosť a vyčerpanie
  • únava, chronický únavový syndróm
  • ťažkosti s dýchaním
  • dlhotrvajúci kašeľ
  • premenlivé bolesti kĺbov a svalov
  • bolesti brucha
  • zvracanie
  • bolesti hlavy a migrény

Ako funguje MLS® terapia

Laserová terapia MLS® (Multiwave Locked System) využíva kombináciu nízkej a vysokej energie laserového lúča prostredníctvom kvalitatívne nového impulzu, založeného na kombinácii a synchronizácii dvoch emisií laserového lúča, jedného s vysokým a druhého s nízkym výkonom.

MLS terapia kombinujúca najnovšie vedecké poznatky z odboru biomedicínskych vied s vysoko pokročilým technologickým riešením stimuluje regeneračné procesy a odstraňuje bolesť, čo sa využíva aj v rehabilitácii a regeneratívnej medicíne. Ide o efektívnu a preukázateľne účinnú terapiu bez nežiaducich vedľajších účinkov. Jedinou dnes známou kontraindikáciou je ošetrenie miesta na tele, kde prebieha rakovinové bujnenie. „Vysoko výkonný MLS laser má výrazný protizápalový účinok, pôsobí na princípe blokády zápalového cytokínu interleukínu-6, ktorý je zodpovedný za imunitnú odpoveď organizmu, tzv. cytokínovú búrku. Je to všeobecná hyperimunitná reakcia na infekčný agens, ale pri koronavírusovej infekcii je táto reakcia veľmi výrazná. Je tiež jedným z hlavných aspektov zhoršenia stavu pacienta s covidovou pneumóniou, kedy sa výrazne zhoršuje zápal v pľúcnom tkanive a aj saturácia kyslíkom. Pri použití MLS laseru dochádza k útlmu cytokínovej búrky, a tým pádom aj k zlepšeniu klinického stavu pacienta.“

Práve zápal môže spôsobiť zlyhanie dýchania a pľúcnych funkcií, čo vedie k nutnosti ventilácie. Navyše je zodpovedný aj za tzv. zjazvenie pľúcneho tkaniva vo fáze hojenia, čo tiež spôsobuje zhoršenie pľúcnych funkcií.