Rázová vlna

Najúčinnejšia liečba bolesti pohybového aparátu. Zlepšuje regeneráciu tkanív, zmierňuje chronickú bolesť, odstraňuje kalcifikáty a uvoľňuje svaly.

Rázová vlna

• Najúčinnejšia liečba bolesti pohybového aparátu.
  • Počas niekoľkých týždňov vyhojí tkanivo a odstráni bolesť s účinnosťou až 95­%.
  • Odporúčané množstvo aplikácii 3-5 zákrokov 1x týždenne.
  • Liečbu vykonávame prístrojom s najlepšími špecifikáciami na trhu s použitím tlaku do 5 barov a s frekvenciou až do 22 Hz.
  • Je to neinvazívna fyzikálna metóda, ktorá pomocou vysoko-energetickej tlakovej vlny pôsobí na tkanivá, ktoré hlboko prekrvuje a tým ich nabudzuje k regenerácii.
  • Hlavný efekt terapie je odstrániť zápal, preliečiť poškodené mäkké tkanivá, nabudiť poškodenú chrupavku k regenerácii, urýchliť hojenie kostí a tým pádom zbaviť človeka bolesti.

Aké konkrétne problémy rieši táto liečba?(najčastejšie indikácie)

• Tenisový a golfový lakeť.
  • Bolesti v oblasti ramenného kĺbu ( kalcifikácie, syndróm rotátorovej manžety, tendinitída).
  • Svalové spazmy chrbtice.
  • Bolesti v trieslovej oblasti.
  • Úponové bolesti väzov kolena.
  • Skokanské a bežecké koleno.
  • Bolesť a tlak v predkolení.
  • Zápal Achilovej šľachy.
  • Ostrohy na pätách, plantárna fascitída.
  • Bolesť zápästia, karpálny tunel.

Kontraindikácie

• Nádorové ochorenia.
  • Tehotenstvo (v blízkosti plodu).
  • Poruchy zrážania krvi.
  • Trombóza.
  • Akútne zápaly (hnisavé ložiská v cieľovej oblasti).
  • Deti v období rastu.
  • Liečba kortikoidmi.

Ako vlastne rázová vlna funguje?

• Narušuje a rozpúšťa vápenaté usadeniny v šľachách a úponoch.
  • Zlepšuje prekrvenie a zvyšuje látkovú výmenu v postihnutej oblasti.
  • Pri jazvách dochádza k aktivácii buniek produkujúcich väzivové tkanivo čím sa zvyšuje tvorba kolagénu a ďalších bielkovina dochádza k regenerácii postihnutého tkaniva.
  • Znižuje napätie v tkanivách čím stimuluje protizápalový proces a tlmí bolesť. Rázové vlny pôsobia na bunečnú membránu. Dochádza k zablokovaniu receptorov bolesti, ktoré nemôžu vysielať signály bolesti.
  • Rázová vlna mení chemické prostredie v tkanivách, prostredníctvom voľných radikálov, a tým dochádza k uvoľňovaniu látok tlmiacich bolesť.

Ako terapia prebieha­?

Terapia sa aplikuje cez kontaktný gel pohybom aplikačnej pištole po okolí postihnutej lokality a následne priamo na postihnuté miesto. Efekt liečby rázovou vlnou nemožno očakávať ani vyhodnocovať skôr ako 6 týždňov od ukončenia aplikácie. Pre trvalý efekt je nutné absolvovať minimálne 3 -5 sedení. Počet ošetrení závisí od indikácie a reakcie tkaniva na terapiu. Pacient veľmi často pociťuje úľavu už po prvej terapii. Ide o časovo nenáročnú liečbu v trvaní približne 10 min. Po aplikácii sa odporúča vyhnúť sa 48 hodín fyzickej aktivite, predovšetkým takej, ktorá by zapájala ošetrované miesto (nepreťažovať ošetrované miesto).

Viac informácií o rázovej vlne nájdete tu: www.razova-vlna.eu

Najčastejšie aplikácie